BERBUDI BAHASA, JALINAN MESRA

Seseorang itu akan senang berinteraksi dengan kita jika kita melayannya dengan mesra dan berbudi bahasa. Berikanlah dia peluang bercakap untuk meluahkan isi hatinya. Janganlah kita mengutamakan diri dan terus bercakap tanpa memberi peluang untuk orang bercakap.Jadikan diri sebagai pendengar lebih dari bercakap lebih tanpa mengendahkan orang untuk bercakap.

Sabtu, 24 Julai 2010

HARI BAHASA-BAHASA ASIA - SABTU, 24 JULAI 2010

         







Sejak pukul 7.30 pagi lagi, Nena, Fangyu (Asmara Juwita), Zhi Qi (Nona Kirana) dan Hui Yee (Ariana Putri) telah tiba di Pusat Bahasa Kementerian Pendidikan, Bishan St 14. Kami dan 10 orang pelajar-pelajar Sekolah Tinggi Chung Cheng (Utama) telah ikut serta meraikan "Hari Bahasa-Bahasa Asia MOELC." Pelajar-pelajar telah di bahagikan kepada beberapa kumpulan untuk menjalankan aktiviti-aktiviti yang dirancangkan oleh Jabatan Bahasa Arab, Bahasa Indonesia dan Bahasa Melayu Program Khas. Suatu persembahan konset telah dijayakan oleh kumpulan silat murid-murid bahasa Indonesia, Tarian Arab oleh murid-murid bahasa Arab dan Dikir Barat oleh pelajar-pelajar MSP. Sekolah Tinggi Chung Cheng (Utama) juga telah membuat persembahan nyanyian. Fangyu telah dendangkan sebuah lagu Siti Nurhaliza, dengan begitu merdu sekali. Nyanyiannya telah menarik perhatian Tetamu Kehormat, Deputi Direktor,CPDD, Kementerian Pendidikan, Encik Yue Lip Sin. Beliau telah mengarahkan agar Asmara Juwita ditemuduga mengenai pendapatnya tentang belajar bahasa Melayu melalui nyanyian. Syabas! Asmara, Nena sangat bangga dengan persembahan kamu. Dengan rangsangan ini, ramai lagilah penyanyi-penyanyi bahasa Melayu yang akan timbul di Sekolah Tinggi Chung Cheng (Utama).
Di sini Nena juga ingin dedahkan yang Nena pun ada nama Cina..... Lo See Lah. Kalau mereka ada nama Melayu ...... Fangyu dan murid-murid MSP4, rasa yang Nena juga mesti ada nama Cina. Hee..hee...hee...

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama