BERBUDI BAHASA, JALINAN MESRA

Seseorang itu akan senang berinteraksi dengan kita jika kita melayannya dengan mesra dan berbudi bahasa. Berikanlah dia peluang bercakap untuk meluahkan isi hatinya. Janganlah kita mengutamakan diri dan terus bercakap tanpa memberi peluang untuk orang bercakap.Jadikan diri sebagai pendengar lebih dari bercakap lebih tanpa mengendahkan orang untuk bercakap.

Selasa, 27 Julai 2010

KAPAL PESISIRAN - PERMAISURI SORAYA



        Sempena ulang tahun Nena ke 66, kami sekeluarga telah pergi ke Raffles Marina. Di situlah berlabuhnya kapal pesisiran (yacht) kepunyaan anak Nena, Soraya dan suaminya Igor IldharCapitani. Kapal pesisiran dua tingkat ini dilengkapi dengan dua buah bilik tidur, ruang tamu dan dapur. Ianya telah dinamakan Permaisuri Soraya.

        Nena telah menikmati pemandangan yang sangat indah, iaitu ketika matahari terbenam. Anak-anak Nena yang terdiri daripada Mohamed Redhza dan isterinya, Intan Azura serta cucu-cucu Nena, Adam Dhia'ulhaq, Annika Baitrisya, Dante Omar dan Allegra Iman telah menjamu selera di atas kapal. Angin yang sepoi-sepoi bahasa menambahkan lagi keindahan alam.

        Nena bersyukur terhadap Allah swt kerana diberkati hidup Nena dengan kesihatan, ketenangan dan kelesaan hidup. Alhamdullilah! Nena teringat dengan kata-kata seorang sahabat Nena, Encik Alami. "Bila kita menjangkau usia lanjut, kita mesti ada "TIGA M." (Money, Mind and Mobility). " Cukup wang, mental yang waras dan pergerakan badan yang  sihat. Apa pula pandangan pembaca blog ini?

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama